Week 1 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Sars - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Sars - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Daar ben ik weer hoor!
Ik heb de eerste week écht werken overleefd!
Vandaag ben ik precies een week in Edinburgh.

Laat ik even beginnen bij het begin.
Zoals velen van jullie waarschijnlijk al hebben gehoord, was de start van mijn reis niet zo geweldig.
Zodra ik bij de boot aankwam om in te checken werd het al duidelijk dat we 6 uur later aan zouden komen dan gepland i.v.m. grote storm op de Noordzee.
Wat velen van jullie waarschijnlijk ook wel weten is dat ik niet zoveel heb met schommelende auto's, bussen en boten, dit kwam dus érg goed uit...
Eenmaal op de boot viel het eerst nog wel mee, tot ongeveer middernacht.
Rond 00.00 waren de golven wel 8 meter hoog en daardoor heb ik weinig slaap gehad die nacht.
Toen we (inmiddels) 's middags van de boot wilden gaan kwam ik erachter dat ik schade aan mijn auto had doordat de camper die voor mij stond is gaan schuiven door de hoge golven... Hele slechte start dus.

Anywaysss. Eenmaal van de boot af begon het echte avontuur.
Ten eerste moest ik wennen aan het rijden aan de linkerkant.
Gelukkig reden mama en Ard voor mij en daarom had ik het al vrij snel onder de knie. Het is gewoon een kwestie van je hele systeem omschakelen en iets beter opletten.

Eenmaal in Edinburgh zijn we het appartement gaan bekijken.
Oliver, de zoon van mijn baas én mijn huisgenoot, is ontzettend aardig.
's Avonds heb ik samen met mama en Ard gegeten en ik ben op tijd naar bed gegaan want maandag begon de eerste dag op werk.

De eerste dag op werk was heel spannend. Ik wist natuurlijk niet wat ik moest verwachten. Ik ben op tijd weggegaan omdat ik natuurlijk de weg nog moest zoeken.
Toen ik eenmaal veilig aangekomen was op het bedrijf had ik meteen een goed gevoel.
Ik werd ontvangen door aardige collega's en het is een gezellig kantoor.
De eerste dag werd mij vooral laten zien wat er allemaal bij deze baan komt kijken en hoe alle processen in het bedrijf verlopen.
Het was interessant, maar ik heb die dag nog niets echt kunnen doen.
's Avonds heb ik weer samen met mama en Ard gegeten en afscheid van hun genomen. Het was erg fijn dat ze er even waren om mij te laten settelen.

De dagen erna verliepen allemaal redelijk hetzelfde. Ik kreeg vanaf dinsdag gelukkig echt opdrachten te doen.
Voor degenen die het lastig vinden om te begrijpen wat voor bedrijf het is:
Experience Scotland is wat wij een DMC noemen. Een Destination Management Company. Er zijn bijvoorbeeld bedrijven in Nederland die hun werknemers een reis willen geven naar Schotland. Dit kan ter motivatie zijn, als prijs voor hun harde werken of bijvoorbeeld omdat er een congres of evenement is. Dit bedrijf stuurt hun wensen naar een lokaal reisbureau. Aangezien dit reisbureau weinig kennis heeft over Schotland, stuurt deze de wensen weer door naar ons. Wij creëren dan de perfecte reis voor de klant.
Daarom ben ik op dit moment vooral bezig met het checken van prijzen en beschikbaarheid van hotels, restaurant of andere locaties of activiteiten. Daarbij komt dat ik de presentaties in elkaar zet voor de klant om ze te overtuigen om deze reis te nemen.
Later zal ik meer verantwoordelijkheid krijgen, maar dit is de beste manier om alles een beetje te leren kennen.

Als ik 's avonds thuis kom kook ik of Oliver om de beurt. Meestal eten we dan samen en daarna doen we allebei iets voor onszelf.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het wel echt wennen is om zulke lange dagen te maken. (Ja, ik ben een luie student normaal haha) Daarom ben ik 's avonds vaak moe en blijf ik lekker thuis.

Afgelopen zaterdag ben ik de stad in geweest om te kijken wat Edinburgh allemaal te bieden heeft.
Het is echt een prachtige stad. Er is nog veel bewaard gebleven van het oude gedeelte van de stad. En het nieuwe gedeelte heeft ook alles wat je je maar kan wensen. Het was ook leuk om mijn camera weer eens uit te proberen. De foto's kan je ook op deze blog vinden.

's Avonds heeft Oliver mij meegenomen naar een pub om wat te drinken met wat vrienden van hem. Dit was ook echt heel erg gezellig en leuk om wat mensen te leren kennen aangezien ik tot nu toe alleen nog maar de twee stagiaires van mijn bedrijf ken.

Vandaag heb ik lekker rustig aangedaan. Ik ben nog even naar het strand gegaan (ja, er is strand bij Edinburgh). Ik had hiervoor de goede dag uitgekozen aangezien het prachtig weer is deze week. Blauwe lucht, zonnetje erbij en rond de 7-8 graden. Prima weer voor Schotland.

Nu wacht ik tot Oliver thuis komt en dan gaan we samen eten. En morgen begint het echte leven weer.

Ik zal proberen jullie volgende week weer een update te geven mijn Schotse leventje!

Liefs,
Charlotte

• 08 Februari 2015 - 21:20

Anne:

Ben trots op je! Xxx

• 10 Februari 2015 - 14:34

Fien Draaisma-Kranendonk:

wat een leuk verhaal lieve Lotje,
    het is net of wij het mee beleven!